Jump to content

Photo

1a SMP 21a Juli 2015

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 18 July 2015 - 03:22 AM

Jag är less på att ha ojämn hårförlust och jag ska göra min första SMP om några dagar i Göteborg, jag är extremt nervös och gränsande till panikångest till och från,
för jag är orolig att jag kommer få den där lila tonen som jag sett vissa får av sin SMP och jag vill bara det ska ha samma färgton som jag har på sidorna och inte sticka ut alls.

Bifogar bilder med ett par dagars hårväxt för jag har inga med bra bild på mitt huvud rakat, men de visar iaf området jag har håravfall på.
Som det är nu rakar jag huvudet varannan dag för att slippa se ojämnheten och jag använder keps så mycket som möjligt för att slippa visa mig.

Attached Thumbnails

• 20150422_121616.jpg
  • 20150422_132640.jpg

#2 Rollo

Rollo

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 posts
  • LocationGothenburg

Posted 18 July 2015 - 07:37 PM

Kommer nog gå galant, Saman verkar vara duktig på det han gör :)
Jag har min första behandling dagen efter dig, ser verkligen fram emot det :)

Lycka till!

• Majty likes this

#3 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 24 October 2015 - 07:26 PM

Så jag for till GBG men eftersom jag inte sovit på över ett dygn och fått fruktansvärda nyheter om min närmsta vän då jag kom fram (drogad och sexuellt utnyttjad) så kunde jag inte tänka klart, så därför valde jag att bara göra en patch-test och avboka mitt andra besök, trots att jag redan betalat flyget i förväg.

Sam tog det hela med ro och förståelse och tyckte att jag gjorde rätt i att inte genomföra det då jag inte var 100% säker.

Jag hoppas på att få återvända och genomgå behandlingen nästa år, för jag har stöttat min vän allt jag kunnat så hon inte är i lika dåligt skick.

#4 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 04 March 2016 - 05:25 AM

Före första SMP (2 bilder 15e Januari) och dagen efter (1 bild)
En vecka senare (22a Januari) tog jag två till bilder just innan behandlingen och en på flygplatsen direkt efter andra SMP.

Två sista bilderna är från 3e Februari och det har blekts mer sen dess och jag hoppas det kommer bli mer tätt och jämnt efter tredje. Planen var att få det så det ser så likt ut som sidorna då de är rakade som möjligt.

Lägger upp fler bilder efter jag rakat huvudet så jag kan visa hur det ser ut just nu.
Av okänd anledning blev vissa bilder i sidled. Jag ska ordna det också så det blir rätt om det går.

För tillfället ser det väldigt ojämnt ut och jag känner verkligen att det saknas sjukt mycket densitet för att nå det överrenskomna målet då så mycket blekts och det bara fäst ordentligt på höger del av hårlinjen. Men det löser sig nog då His hair har vissa garantier. Som att det satta målet ska uppnås :-)

Attached Thumbnails

• 20160115_090712.jpg
  • 20160115_090842.jpg
  • 20160116_085209.jpg
  • 20160122_084318-1.jpg
  • 20160122_090802.jpg
  • 20160122_164647-1.jpg
  • 20160203_231916.jpg
  • 20160203_232148.jpg

• Josh2.0 likes this

#5 periskop

periskop

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 21 posts
  • LocationSweden

Posted 07 March 2016 - 10:15 PM

Ser grymt bra ut so far, nalkas 3e? 4e? Vet att för det nakna ögat ser det väldigt annorlunda ut än bilder så blir aldrig riktigt rättvisa mot vad man själv ser i spegeln

#6 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 28 March 2016 - 09:42 PM

Ser grymt bra ut so far, nalkas 3e? 4e? Vet att för det nakna ögat ser det väldigt annorlunda ut än bilder så blir aldrig riktigt rättvisa mot vad man själv ser i spegeln

Jag ska absolut ha en tredje, som sagt så kom jag överrens med Sam om att jag ville ha så det såg ut som på sidorna och det är verkligen långt ifrån det nu både vad gäller färg och densitet. Speciellt på vänster sida av luggen där jag hade mindre hår och det går jämföra direkt med höger sida (då det är nyrakat).
Jag kommer be om gå betydligt mycket mörkare på tredje, men att få samma densitet som på sidorna det tror jag inte är möjligt på tre behandlingar som det ser ut nu.
Snarare så skulle jag gissa på 4-5 behandlingar och jag vet inte hur förtjust han skulle bli om jag åberopar His hairs garanti. (fick uppskattning på 2-3 behandlingar)

"All HIS clients are provided with fixed costs prior to commencing their treatment.

During your consultation, we will provide you with an estimate of how many treatment sessions you are likely to require. We use the term ‘estimate’, as different skin types accept our pigments in different ways, therefore it may become apparent during your treatment process that an additional session may be needed.
If additional sessions are required to deliver the style that was agreed, we will provide these sessions free of charge."

Det jag ser i spegeln (både under direkt ljus och med stängd badrumslampa med enda ljus från hallen) är att vänster sida är mycket ljusare och ser tunnhårig och blek ut i jämförelse med höger.
Det syns som bäst på de två sista bilderna att det är mycket mindre tätt och klart ljusare då man kan se "kanterna" av sidorna som klättrar upp mot skalpen.

Formen på hårlinjen är det jag är absolut mest nöjd över, den valde jag tillsammans med Sam och jag hade inte velat ha den varken högre, lägre eller rakare eller något annat :)

Periskop, hur många behandlingar har du haft och har du gjort dem i Sverige du med? :)

#7 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 17 June 2016 - 06:55 PM

Kort tagna 20 minuter efter rakning av huvudet.

Behandling nr 3 sker i början av nästa månad. Då blir det tätare och mörkare. Sen blir det kanske några fler behandlingar framöver för att jag ska känna att jag fått det resultat som jag vill ha :)

Uppdaterar igen efter nästa behandling :)

Attached Thumbnails

• 20160617_202939-1.jpg
  • 20160617_203120.jpg
  • 20160617_203207-1.jpg
  • 20160617_203313-1.jpg

#8 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 27 February 2017 - 02:30 AM

Såhär ser det ut för mig i dagsläget en timme efter jag rakat huvudet den 24e Februari 2017.
En hel del har blekts och det blir nog en lång session nu i slutet av nästa månad då jag bokat in min tredje behandling (29e Mars).
Då ska jag be Sam att både gå mörkare så det bättre matchar sidorna, och även göra klart mer densitet, så det ser jag fram emot för då det gäller ens eget huvud så hittar man alltid något man vill förbättra :)

I mitt fall så märkte Sam att jag har betydligt tunnare hud på vänster sida av överdelen av huvudet, och det är nog därför det tagit sämre/blekts så mycket mer där. Och så var det där jag hade minst hår kvar för den delen och jag har tappat ännu mer sen första behandlingen.

Jag ska en vecka innan behandlingen utöka smörjningen av mjukgörande för skalpen så det är mjukt och lättare arbeta med.

20170224_194737.jpg 20170224_194436.jpg 20170224_194415.jpg 20170224_194806.jpg
20170224_202147.jpg 20170224_202731.jpg 20170224_203020.jpg 20170224_194540.jpg

Sista bilden är tagen utan blixt och visar hur det ser ut i spegeln då jag ser i den.

#9 Will86

Will86

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 posts
  • LocationÖrebro

Posted 06 March 2017 - 06:13 PM

Tjena Majty!

Jag har under en lång tid funderat på detta. Jag har läst en massvis på olika sidor och bildat mig en bra uppfattning om detta. MEN, jag skulle vilja komma i kontakt med någon som har gjort detta också. Innan jag bestämmer mig vill jag även ha sett hur det ser ut i det verkliga livet. Min fråga till dig är om jag skulle kunna få kontakta dig? Antigen via telefon, skype, messenger eller liknande?

#10 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 25 posts
  • LocationSweden

Posted 06 March 2017 - 09:09 PM

Tjena Majty!

Jag har under en lång tid funderat på detta. Jag har läst en massvis på olika sidor och bildat mig en bra uppfattning om detta. MEN, jag skulle vilja komma i kontakt med någon som har gjort detta också. Innan jag bestämmer mig vill jag även ha sett hur det ser ut i det verkliga livet. Min fråga till dig är om jag skulle kunna få kontakta dig? Antigen via telefon, skype, messenger eller liknande?

Jag har skickat dig ett PM, ta en titt på det så ska vi kunna lösa det :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users