Jump to content

Photo

Min historia och 3 SMP

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 what

what

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 posts
  • LocationSweden

Posted 22 February 2015 - 12:58 AM

Hej nu 6 månader efter att jag har gjort min 3e smp i götebrog kommer jag att berätta om min historia och varför jag valde HIS.

Efter 2 misslyckade FUE behandlingar från Ilter Clinic som kostade mig dyrt och jag fick mitt hår förstört och allt såg onaturligt ut trodde jag att det var kört.

Runt 25 års ålder började jag tappa hår och det gick väldigt fort uppför pannan vilket gjorde att jag fick panik och redan vid 27 så var jag tvungen att vara helt rakad för att dölja det.
Jag kom i kontakt med ilter clinic 2008 genom ett jävla massa googlande samt 2 besök hos dom. Jag blev väldigt bra bemött hela tiden ( DÅ )
Och vid den tiden utlovades 90% garanterat resultat annars skulle man antingen få delvis av pengarna tillbaka eller en ny operation.
Inte heller några ärr skulle man få. Han kallar sin teknik för FUE IM och beskriver det som Ja, nästintill ärrfritt.

Lösningen var hårtransplantation
1300grafts med FUE IM teknik vilket skulle motsvara antal hårsäckar allt från 1-3 hårstrån per hårsäcksgrupp kunde det vara alltså skulle jag få 2-3000 nya hårstrån.
Så Juni 2009 bestämde jag mig att göra det och så vart det.

Allt kändes bra och han verkade vara ett riktigt proffs på det han gjorde. Så jag skulle bara hem och vänta på att det skulle läka och sedan den tiden för nytt hår att växa. Vilket kan vara allt från 6 månader upp till 1 år efter operationen för att hårsäckarna är i vilofas. Återbesök är 1 år efter behandlingen och jag vart kallad på besöket. Jag påpekade att det inte växte nått eller det var enstaka hårstrån som titta ut lite här och där samt att det såg glest ut. Svaret jag fick var att inte oroa mig för det är nu det händer sa han. Ge det tålamod. Samtidigt som jag tyckte att att jag hade tappat mer här på andra områden såg jag ingen skillnad på det opererade stället. Månader gick och snart var det 1,5 år så jag ringer upp dom men fick samma svar fast då var det från sköterskorna för DR hade inte tid att svara.Jag vart mer och mer orolig och tyckte inte alls om resultatet. Denna gång vart det bara mailkontakt med sköterskan där jag än en gång påpekar hur jag såg ut, jag tog massa bilder och skickade in det till dom jag kunde nästan räkna antalet hårstrån som hade växt ut.

Jag berättade att jag mådde dåligt och jag berättade att det här inte kändes rätt mot vad de hade lovat.

Så efter 2 år bråkande och lidande alltså 2011 vart jag lovad en ny FUE IM behandling motsvarande ytterligare 1000 grafts. Dum och desperat som jag var accepterade jag erbjudandet ist för att kräva pengarna tillbaka bestämde jag mig att göra det. Och det är något jag ÅNGRAR än idag och tänker på det med jämna mellanrum.

Vad händer? Jo exakt samma sak det vart aldrig bättre och istället fick jag på köpet en massa jävla fula ärr. När jag kontaktar dom blir jag bollad fram och tillbaka och de skyller på dåliga personal som fått sparken eller inte jobbar kvar jag fick aldrig prata med rätt person Dr. Sista svaret jag fick var. Hur jag kan höra av mig så passa många år efter en behandling och klaga och att det inte finns såna garantier. Trots att jag har kvar alla mailkonversationer samt uppskrivet vilka dagar jag ringt dom jag fick aldrig prata med själva Doktorn och han ville inte kommentera mitt fall. Jag har velat anmäla fallet men har blivit avrådd att göra det då det inte skulle leda till något för att jag personligen har undertecknat mitt medgivande till ett kosmetiskt ingrepp som inte skulle garantera vissa konsekvenser mm. Jag kan inte allt i huvet.

Bilden visar mina fula ärr som jag hade fått. och enligt dom på Ilter så var det NÄSTAN ÄRRFRITT

Fortsättning kommer inom kort 

Attached Thumbnails

• ärr.jpg

#2 what

what

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 posts
  • LocationSweden

Posted 23 February 2015 - 06:07 PM

Redan efter Första SMP behandlingen så vart det stora förändringar.

Vilket ledde till att jag fick stor förtroende för SMP och skulle göra en 2a och tredje behandling

Attached Thumbnails

• 1a.jpg

#3 whysostupid

whysostupid

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 posts
  • Locationsweden

Posted 29 October 2015 - 08:50 AM

Lite nyfiken på slutresultatet. Har själv blivit slaktad av denna skrupelfria bransch och kämpar fortfarande för att återfå en naturlig look. Hade du sätt mina ärr skulle du förstå vilken enorm utmaning det är att komma till rätta med problemet. Kan säga att SMP är det enda hittills som gett mig något slags andrum. Dock blir pigmenten  annorlunda när huden har mycket ärrvävnad så jag har försökt förbättra huden innan jag gör en ny pigmentering. Är som sagt nyfiken på hur ditt resultat blev.

• plugs likes this

#4 HIS - Ed

HIS - Ed

HIS Staff

• Administrator
  • PipPipPipPip
  • 821 posts
  • LocationLondon

Posted 29 October 2015 - 01:49 PM

Lite nyfiken på slutresultatet. Har själv blivit slaktad av denna skrupelfria bransch och kämpar fortfarande för att återfå en naturlig look. Hade du sätt mina ärr skulle du förstå vilken enorm utmaning det är att komma till rätta med problemet. Kan säga att SMP är det enda hittills som gett mig något slags andrum. Dock blir pigmenten  annorlunda när huden har mycket ärrvävnad så jag har försökt förbättra huden innan jag gör en ny pigmentering. Är som sagt nyfiken på hur ditt resultat blev.

Hallå Whysostupid
Jag ber om ursäkt om det finns några förvirring, använder jag Google Translate.
Jag skulle vara intresserad av att veta om villkor för din ärr och vilken behandling du gick ... innan du går tillbaka för mer SMP - Var det Fraxel?
tack
Ed

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users