Jump to content

Photo

Lyckat resultat!

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Baldeagle1981

Baldeagle1981

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationSweden

Posted 29 January 2015 - 11:03 AM

Hej!
Här kommer en redogörelse för min behandling. Nu var det ett tag sen jag gjorde detta, jag har genomgått tre behandlingar under hösten.
Anledningen till att jag skriver detta är att jag själv bestämde mig efter att ha läst ett liknande inlägg. Jag tror att många som går igenom olika behandlingar med lyckat resultat lämnar såna här forum omgående.
Så därför vill jag informera folk om vad man kan förvänta sig.
Först och främst, den här behandlingen är inte för alla. Du måste vara beredd på att raka huvudet varje dag. Om du, som jag, är van att redan göra det och trivs hyfsat bra med det så tror jag att du är en bra kandidat. I mitt fall kändes det som att jag inte hade nåt att förlora. Jag har läst mycket om transplantationer men aldrig varit nära att göra det. Vi är långt ifrån en bra lösning på den fronten tycker jag. Rakade alltid huvudet men bar alltid mössa eller keps. Kände mig inte hel som person, tror många förstår hur jag menar.
Själva behandlingen är helt ok, det gör ju ont men inte i närheten lika ont som en vanlig tatuering. Men det där är ju så olika från person till person.
Det tar några timmar, Sam som utför behandlingen gillar att konversera, så det hela var faktiskt en trevlig upplevelse. Lokalerna är rena och det är lugn stämning. Vid varje besök så har vi varit helt ostörda, vilket jag tycker är skönt.

Före:
image.jpg
image.jpg

Som ni ser, jag är ganska ljus och har typ råttfärgat/blont hår. Har tappat en hel del så det var ingen idé att försöka ha nån annan frisyr.

Efter första behandlingen:
image.jpg

Rött och kliar lite. Prickarna syntes väldigt bra, lite för bra men det är inget att oroa sig för. Det blir bra sen.

Vi gick lite mörkare för varje gång. När man har läkt efter första behandlingen syns det lätt om man behöver ändra nyans lite. Det är en av anledningarna till att man har flera behandlingstillfällen.

Nuvarande resultat:

attachment=13090:image.jpg]image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Jag är mycket nöjd med resultatet. Skulle till och med påstå att det här har förändrat mitt liv. Känner mig mer "hel". Funderar dock på att göra en liten touch up senare i vår.

Om det är något ni undrar så är det bara att fråga på![

Attached Thumbnails

• image.jpg

• Hairperfect and HIS - Ed like this

#2 Joe Pro

Joe Pro

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 posts
  • LocationBerlin

Posted 22 May 2015 - 09:25 AM

Hey baldeagle.

I'm also a blond guy. Similar to you. Looks great. Which color where used and how many treatments?
Is it holding up fine ?
  • HIS - Ed likes this

#3 Baldhead

Baldhead

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationSweden

Posted 30 June 2015 - 10:41 PM

Det där ser riktigt bra ut, skulle dock vara nice att se "hela huvudet", så man kan se resultatet i sin helhet så att säga. 

Förstår till 100 % det du skrev om att inte känna sig hel som person. Så känner jag med, jag känner mig trasig rent ut sagt pga av mitt håravfall. Jag är 30 år och norwood 6, började tappa håret redan vid 15 års ålder. 

Har inte gjort nån behandling men funderar på att göra det i framtiden, kanske i kombination med FUE. Har absolut inte ekonomi till det som det ser ut just nu tyvärr.

Ser som sagt riktigt bra ut!

#4 Majty

Majty

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 24 posts
  • LocationSweden

Posted 31 October 2015 - 03:53 PM

Baldeagle, jag hoppas du återkommer så vi får veta hur många behandlingar du fick göra för det där resultatet och hur det ser ut nu :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users