Jump to content

Photo

Min behandling begynner på torsdag neste uke! Scary. Erfaringer med SAM?

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Nerdrum

Nerdrum

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 25 February 2014 - 07:47 AM

Hei dere.

For ett par uker siden fant jeg ut at det var på tide og ta ett dypdykk ned i interweben! Og tilslutt fant jeg HISHAIRCLINIC i Gøteborg. Her i Norge er det INGEN som utfører det ennå.

Jeg er utrolig spent på hva resultatet blir. Jeg har en blandet følelse av å utføre behandlingen.. Men, har bestemt meg. Er det noen som har gjort behandlingen av SAM i Sverige? Jeg har forsøkt å sjekket ut youtube, men finner kun en svenske som har utført dette. Gjerne del litt erfaring med meg :)

#2 Damien

Damien

HIS Legend

• HIS Member
  • PipPipPipPipPip
  • 7,861 posts
  • LocationHalifax, UK

Posted 25 February 2014 - 09:58 AM

I think his treatment was done by Sam, but at our London clinic

Please note: I no longer work for HIS Hair Clinic. Please direct any questions to info@hishairclinic.com.

#3 Nerdrum

Nerdrum

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 25 February 2014 - 01:46 PM

Thanks mate. Hopefully i will be happy/satisfied with the result like him.

#4 Hoppy

Hoppy

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 26 February 2014 - 05:09 PM

Heisan,

Kommer muligens til å opprette en diary etter hvert, men kjapt innom for å svare på spørsmål :)

Jeg utførte min første og andre behandling så sent som 3. og 10. februar, så jeg er nå nesten to uker etter andre behandling. Det vil si, jeg var innom Sam i november for å fikse arret etter en mislykket HT - og fant etter hvert ut at jeg ville fortsette med hele hodet etter at jeg så resultatet av arret. 

Og bare for å ha nevnt det; jeg er meget godt fornøyd hittil. Opplevde ikke noe press hos Sam, og han var veldig fokusert på at jeg skulle ha realistiske forventninger til dette. Hvis du vil ha langt hår så bør du gå andre steder, men hvis du vil ha en etterligning av buzz cut så har du kommet riktig sted.

Jeg er blond, og ønsket en (veldig) naturlig hårlinje, og fikk det hos Sam. Følte at han var vant med dette - og at han visste hvordan skandinanere stort sett ønsket det mest naturlig. De rette linjene som man ser eksempler på blir fort unaturlig, og jeg følte meg ganske trygg på at jeg skulle få det jeg ønsket i Gøteborg.

Jeg fant en god video av Colin hvis det funker å poste lenker. Her er Sam i aksjon (i glimt): *EDIT* man må visst ha fem innlegg for å poste lenker, men søk "Colin his hair" på YouTube.

Jeg sitter foreløpig igjen med en god opplevelse. Kan komme tilbake med mer innspill ved anledning. Bare spør hvis du lurer på noe :)

#5 Guest_nerdrum_*

Guest_nerdrum_*
  • Guests

Posted 26 February 2014 - 07:02 PM

Tusen takk for svaret. Veldig godt å høre at det er flere nordmenn som har utført behandlingen:)

Jeg er veldig klar for behandlingen og har fått "timen" på torsdag neste uke.

Jeg er rimelig skallet og er vell på det som kalles norwood7. Hva er du?

Jeg er også mørkeblond på sidene og vurderer ganske mye på hvor "mørkt" jeg skal ha det.

Hva har dine venner sagt om ditt nye "hår"? Sa du i fra om at du skulle ha behandlingen påforhånd?

Hadde vært interessant og sett deg før jeg har operasjonen. Bor i Oslo eller?

#6 Hoppy

Hoppy

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 26 February 2014 - 10:54 PM

Jeg får bare feilmelding om at jeg ikke kan publisere linker - til tross for at jeg ikke har linker i posten. Får forsøke å dele opp innlegget:

#7 Hoppy

Hoppy

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 26 February 2014 - 10:56 PM

PART 1:

Jeg tror jeg er rundt det samme på norwood-skalaen, men har alltid hatt litt i front etter HT. På kronen har det vært tomt i ti år.

#8 Hoppy

Hoppy

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 26 February 2014 - 10:57 PM

PART 2:

Jeg var veldig bekymret for hva folk ville si, men hittil har det gått overraskende greit. Jeg har hatt håret helt kort i lang tid, og forskjellen er ikke SÅ stor, men nå har jeg følelsen av å ha et hode med hår, mens  omgivelsene fortsatt ser meg som "nesten-skallet". Nye folk ser meg på en litt annen måte. Mer respekt og mer smil, føler jeg nesten. Familie og venner har sett litt ekstra de første gangene, men den eneste kommentaren så langt er "har du rakt deg". Og jeg har lenge hatt kort hår.

#9 Hoppy

Hoppy

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 26 February 2014 - 10:57 PM

PART 3:

Jeg har ikke fortalt noen om dette, men mamma vet at jeg skulle fikse på arret på denne måten. Hun har ikke kommentert hodet etterpå. Jeg vil helst ikke at noen får vite det heller:)

Fargen velger Sam på øyemål og fra erfaring, og traff veldig bra med meg. Jeg har også flere nyanser av blond på sidene, og han kalte meg en zebra, hehe. God stemning og resultatet ble bra.

Pigmentfarge er ganske individuelt. Viktig at du går lysere i stedet for mørkere første gang. Så justeres fargen den andre gangen. De første dagene virker det for mørkt, men gradvis kommer det seg. Jeg gikk ut blant folk på dag fire etter første dusj og barbering.

Jeg bor nok ikke i Oslo, nei. En flytur unna. 

Du er nok i gode hender. Sannsynligvis går det veldig bra.

#10 Nerdrum

Nerdrum

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 07 March 2014 - 11:02 AM

Tusen takk for gode tilbakemeldinger, Hoppy :)

JA! Da er jeg ferdig med første behandlingen og er strålende fornøyd! Ingenting å være bekymret for i det hele tatt! Smerten var ingenting bortsett fra rundt tinningen..

Er foreløpig ekstremt fornøyd med hva SAM har gjort for meg. Han er virkelig en perfeksjonist med nålen sin! Men, ikke bare det.. Han lager utrolig bra "pigmenter". Alt hva jeg har sett på videoer og etc som gjør slike behandlinger overgår ikke hva denne mannen gjør. De fleste videoene jeg har sett har store pigmentflekker etter behandlingen. Hos meg ser det ut som skikkelig tynne og virkelige hår.

Kom hjem til kjæresten min etter en 2,5timers tur med bil (all rødheten var nesten borte) og hun fikk sjokk :) Hun var ca. helt inn til meg for å sjekke.. Hun sa "Man kan ikke se at dette ikke er virkelig hår"..

Eneste jeg skal tenke på til neste behandling (2uker) er om jeg er fornøyd med hårlinjen.

SAM anbefales på det sterkeste!

#11 XXXX

XXXX

Newbie

• Member
  • Pip
  • 34 posts
  • LocationEurope

Posted 08 March 2014 - 02:06 PM

Skönt att höra!!! Jag är också inbokad hos Sam nu i April. Har du några bilder :) ?

#12 Nerdrum

Nerdrum

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 10 March 2014 - 06:19 AM

Bare å glede seg til behandlingen.. Ingenting å stresse med når det gjelder smerte eller at SAM skal gjøre en dårlig jobb :)

Jeg skulle gjerne gitt ut noen bilder, men vet ikke hvordan.. Har du peil?

#13 Nerdrum

Nerdrum

Newbie

• Member
  • Pip
  • 5 posts
  • LocationNorway

Posted 27 March 2014 - 09:48 AM

Da er jeg ferdig med min 2 behandling hos SAM. Og nok en gang innfridde han min forventninger og mer enn det.

Jeg har fått mange gode tilbakemeldinger fra både venner og familie. Og alle er svært overrasket over hvor bra det ble! Anbefaler SAM på det sterkeste da han er en perfeksjonist med nålen og ikke minst en hyggelig mann!

#14 graphik

graphik

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationEarth

Posted 24 August 2014 - 10:42 PM

Tenkte å ta en tur til Sam denne vinteren. Kunne du postet bilder? På forhånd takk! 

#15 Hair93

Hair93

Regular Poster

• HIS Member
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 22 September 2014 - 01:47 AM

Hei, hva er ca total kostnaden for dette i sverige?

#16 graphik

graphik

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 23 posts
  • LocationEarth

Posted 22 September 2014 - 10:21 AM

Hei, hva er ca total kostnaden for dette i sverige?

Spørs hvor mange behandlinger du selv trenger. Vanligvis koster 3 behandliger (30.000 SEK = 27.000 NOK)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users