Jump to content

Photo

Min Plan För Behandling..

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 24 June 2013 - 08:45 PM

Mitt namn är Robert. Jag är 38 år och bor i Sthlm. Började tappa håret redan som 18-åring men det var så lite i taget så inget man tänkte på eller brydde sig om.

Förlorade allt mitt på huvudet när jag var runt 23 år gammal. Skulle säga jag ligger kring "Norwood 6-7" i dagsläget.

Det har aldrig stört mig så mycket att inte ha hår då mitt huvud är väldigt bra format, jag har givetvis hår på sidorna men rakar hela skallen blank varannan dag.

Mina problem har kommit nu på lite äldre år, jag tycker det är jobbigt att behöva raka hela huvudet med rakhyvel varannan dag. Det tar mig rätt lång tid (30 min) att göra det ordentligt, huden tar rätt mycket skada av detta med tiden och man får lätt infektioner och eksem i huden. Detta kommer från att det blir väldigt torrt enligt min läkare.

Jag skulle kunna göra det med en rakapparat och inte lika ofta, men då hinner håret på sidorna växa ut så mycket så det blir en stadig skugga och man ser skillnaden mot övriga kala huvudet mycket mer tydligt. Detta får mig att se mycket äldre ut än jag faktiskt är.

Jag är inte en direkt fåfäng person enligt mig själv. Jag har sett och läst mycket på sidan här och tycker resultaten är väldigt bra, även många fall där personen som gjort ingreppet i fråga och skrivit om det på forumet inte varit nöjda så tycker jag det ser mycket bra ut. Jag kanske inte är lika kräsen, eller så letar jag inte efter felen på samma sätt.

Jag har varit i kontakt med Sam på kliniken i Göteborg, jag har ställt mycket frågor (ofta samma frågor flera gånger ;) ) och fått bra svar på dessa. Har bestämt mig för att gå vidare med detta. Då man som jag är student så har det varit mycket en ekonomisk fråga men jag är på god väg dit nu och hoppas vara där om en 4-5 månader.

Nästa steg är nu att göra en sk "konsultation" vilket jag hoppas man kan göra över Skype eller dylika så man slipper sätta sig X-antal timmar på tåg till Göteborg.

Mvh.

Robert

#2 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 13 July 2013 - 12:42 AM

Steg två, dvs konsultation avklarad. Mycket smidigt att köra via Skype som funkade över förväntningarna. Tyckte jag fick ett mycket professionellt och vänligt bemötande av Sam på kliniken (säger man "kliniken"?) i Göteborg. Nu väntar endast bokning som jag ska göra i september för att få in en tid i oktober senast.

#3 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 30 August 2013 - 08:40 PM

Då var datum bokade med Sam i Göteborg. Den 28 oktober för behandling nummer ett och den 4.e november för behandling nummer två. Sedan får vi se om behandling nummer tre behövs. Ska försöka posta lite "före" bilder på mitt huvud när tillfälle ges om någon är intresserad av att se resultat på före och efter. 

#4 Sevoloth

Sevoloth

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 posts
  • LocationSwedeb

Posted 28 January 2014 - 02:16 PM

Hur gick din behandling Robban? är själv sugen på att göra detta i Göteborg

Mvh

#5 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 14 October 2014 - 11:35 PM

Hur gick din behandling Robban? är själv sugen på att göra detta i Göteborg

Mvh

Tjena! 

Ber först och främst om ursäkt för ett sent svar. Jag startade den här tråden rätt länge sedan och fick inga svar så jag tappade intresset för att uppdatera den. Roligt du uppmärksammade den dock. Min behandling har gått strålande, mycket därför man inte varit inne här och skrivit tror jag. Man går vidare med livet så att säga. Jag har gjort totalt fyra behandlingar hos Sam i Göteborg, jag bor i Stockholm så jag har åkt ner för behandlingarna. Allting har varit över förväntan, mycket bra och professionellt bemötande till utförandet av behandlingarna. 

När jag började var jag helt kal på huvudet, jag hade en krans så att säga, dock en rätt svag sådan som gick långt ner på bakhuvudet. Jag hade absolut inget hår uppe på huvudet. Den första behandlingen tror jag tog 4 - 5 timmar, jag ska inte säga att den var smärtfri direkt. Men det är en smärta man klarar av med lite pauser o.s.v. Sam är även väldigt bra på personkemin och hjälper en igenom behandlingen. Efter första behandlingen tyckte jag resultatet var bra, dock för svagt enligt mig. Dvs jag tyckte det var en bra grund för att fortsätta. Den största förändringen var vid behandling nummer två, jag har för mig jag satt 4 timmar den gången, även den gången ingen direkt dans på rosor smärtmässigt. Efter den behandlingen var det en extremt skillnad, d.v.s jag såg ut att ha hår men att ha rakat skallen, kransen var nu helt borta och jag var extremt nöjd. 

Jag bestämde mig sedan för att göra en behandling till för att gå lite mörkare, skillnaden här var inte lika stor som vid behandling nummer två. Dock en klar förbättring enligt mig, denna behandling var i stort sett smärtfri. 

Jag kom idag hem från behandling nummer fyra, som nog var rätt onödig då det redan i stort sett var perfekt. Jag ville dock göra hårlinjen lite mer ojämn och Sam passade på att göra lite detaljarbete. Det hela blev optimalt. Denna behandling gick mycket smidigt och det kändes inte märkbart alls.

Det var nu nästan ett år sedan jag gjorde första behandlingen och det har bara blivit bättre med tiden. Dem som känner mig ser ingen skillnad, dem säger "såg du inte alltid ut så där" eller "Du har väl alltid haft hår men valt att raka dig", detta måste ju ses som en stor komplimang tycker jag!

Jag är extremt nöjd att jag gjorde detta och kan ärligt säga att jag skulle göra det igen, priset var överkomligt även för mig som när jag började var student. Jag antar att anledningen till att få folk skriver på forumet efter behandlingen är att man helt enkelt är lycklig och går vidare med sitt liv. Så var det för mig i alla fall. 

Jag kan helt ärligt och med handen på hjärtat rekommendera alla att göra denna behandling, är du eller någon annan intresserad av att träffa mig och se resultatet, se före och efter foton eller bara få input så är ni mer än välkomna att kontakta mig. Jag är absolut öppen för att ta en fika och ge lite erfarenheter. Även info på e-post går utmärkt. Sänd ett PM via sidan här så kan vi återkoppla.

Mv.

Mr.Roberto

#6 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 15 October 2014 - 12:00 AM

Här kommer en före och en efter bild. Dessa bilder togs inte i studiesyfte så jag förstår det kanske är svårt att se på dem, men ni kanske får en ide om resultatet. Bilden till vänster är före första besöket, d.v.s utan några som helst behandlingar. Bilden till höger är efter andra behandlingen vill jag minnas, det ser betydligt bättre ut idag  :) . Som sagt ovan, har ni frågor så hör av er!

2rdfcaw.jpg

#7 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 15 October 2014 - 07:04 PM

Några fler "före" och "efter" bilder, som ovan så är dessa bilder inte planerade att visa håret så ni får ha lite överseende med kvaliteten på dem. Jag tycker dock dem visar förändringen.

10e3t4n.jpg

#8 Robban

Robban

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationStockholm

Posted 15 October 2014 - 07:05 PM

Det ska även tilläggas att långt ifrån alla behöver så mycket som fyra behandlingar, jag skulle nog kunnat stannat efter behandling nummer "2" om jag inte varit så petig. Det såg bra ut redan då och behandling 3 och 4 var mest för små detaljer.

Stort tack till Sam för denna resa  :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users