Jump to content

Photo

Hur mycket av skalpen ska jag behandla?

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Divine81

Divine81

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 posts

Posted 14 September 2012 - 08:57 AM

Hejsan!

Jag funderar starkt på att genomgå en behandling. Jag skulle nog uppskatta att jag ligger någonstans mellan 2-3 på nw-skalan. Är ganska nöjd med min kalufs, i synnerhet om jag använder en massa dermmatch och toppik, något som jag nu är ofantligt trött på.

Så, min fråga är; hur mycket av skalpen rekommenderas att jag behandlar? jag har inga illusioner om att bevara det hår jag har kvar särskilt länge till. Jag är idag 31 år gammal. 
Mina tankar är att det känns lite bortkastat att genomgå en behandling var och vartannat år beroende på hur mycket hår jag tappar...

Finns det någon här på forumet att rådgöra med?

#2 gqboy

gqboy

Super Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 130 posts

Posted 21 September 2012 - 03:38 PM

Hejsan D81,

Jeg er dansk men bor i London, haaber at du kan forstaa dansk. Jeg liggar paa 2-3 NW Skalan og likesom deg använder jeg en massa dermmatch och toppik, något som jag ogsaa nu är ofantligt trött på.

Jeg har min foerste treatment i november og gik osse paa His Hair's Open Day igaar faar at faa sidste raad.  Du behover ikke at genomgaa behandling var och varannat aar.  Kanske top up efter 5-10 aar (isaer hvis du tapper mucket mere haar)

Men meningen er at du har treatment hvor dit haar er borta og saa blender de behandlingen ind til der hvor dit eget haar stadivaek er.

Du vil ligesom mig kunne komme til at have en god "kalufs" men very low cut.

Haaber at mit dansk/svenska svar hjalp.

Ha det bra

GQboy

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users