Jump to content

Photo

min dagbok börjar här

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 esse

esse

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 47 posts

Posted 06 July 2012 - 03:46 PM

hej !<div></div><div>tänkte starta en dagbok för att vara till hjälp för er som funderar eller inte har bestämt er</div><div>för MHT behandlingen , jag är inbokad i september jag kommer uppdatera er med bilder</div><div>före och efter behandlingen osv ... för er som undrar något eller vill diskutera så är det bara till</div><div>att skriva, här kommer en bild med före och efter och hur jag har tänkt att hårlinjen ska vara osv..</div><div></div><div>/ esse</div>

Attached Thumbnails

• före_och_efter.png

#2 windsor

windsor

Newbie

• Member
  • Pip
  • 3 posts

Posted 06 July 2012 - 04:51 PM

Hej Esse!

Har själv just genomgått första behandlingen hos Sam i Göteborg. Ska bli spännande att följa din resa i September! Din mock-up ser bra ut dock hade jag kanske inte tagit in tinningarna fullt så mycket. Men det är ju en smaksak. Men man ska ju trots allt rocka den här looken tills man blir gammal. 

Jag valde själv att köra på ett högt hårfäste men vikar då jag har haft det sen jag var 20 (31 nu) och tycker inte det passar mig med en hårlinje som en 18 åring. Lite för att slippa konfronteras av kollegor och vänner också. Helt övertygad om att dom skulle märka och undra om jag helt plötsligt hade en låg hårlinje igen... 

Men kul och lycka till med behandlingen! Har du frågor så står jag gärna till tjänst!

#3 esse

esse

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 47 posts

Posted 06 July 2012 - 11:49 PM

hej Windsor

kan säga att jag verkligen ser fram emot min så kallade resa som jag kommer gå igenom
och längtar, å andra sidan är det rätt så blandade känslor känns jävligt nervöst om jag ska
vara ärlig, för i slutändan för oss som väljer detta så är det ett stort beslut som följer med en under åren , och förhoppningsvis kunna lägga detta bakom sig, vilket dem flesta har lyckats med. Mock-up bilden du nämnde va en kille på forumet som fixade till mig snabbt så han fixa
bara bilden snabbt , givetvis så ska jag inte ha tinningarna så långt fram som du sa det skulle bara se konstigt ut, Men när det kommer till hårfästet så är jag faktiskt sugen på att sänka det
en liten bit då det kröpit en bit hos mig, är bara rädd för att min panna förblir stor ifall jag
väljer att inte sänka den, har aldrig haft en stor panna, började få det efter håravfallet
sen vet jag inte ifall de skulle se dumt ut är 23 år gammal, men vi får se vad Sam säger tror
han har lite mer koll på de, sen kan jag förstå att du väljer ett lite högre hårfäste just för åldern
och det med att behöva konfronteras vilket är rätt jobbigt.

Berätta gärna hur det har varit för dig från dagen du hade din behandling fram tills nu ?
lägg gärna upp bilder ifall du känner för det hade verkligen varit till stor hjälp lite mer av en
trygghetskänsla , man har ju sett mycket bilder här på forumet osv.. men det är inte riktigt den 
känslan man får när det är någon från ett annat land och som pratar ett annat språk hoppas du förstår vad jag menar. 

sen tänkte jag på en sak till, ett önskemål jag haft är att få träffa någon som haft behandlingen gjord, ifall du inte bor långt bort från mig så kan vi kanske mötas upp ? 

#4 johnd0e

johnd0e

Newbie

• HIS Member
  • Pip
  • 6 posts
  • LocationSweden

Posted 29 November 2014 - 04:35 PM

Har själv gått hos Sam i gbg. Kan starkt rekommendera.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users